ipad-605440_1920

Reklama internetowa, pozycjonowanie stron.

Pozycjonowanie stron inaczej SEO (tłum. Search Engine Optimization) to działania mające na celu zdobywanie jak najlepszych pozycji dla serwisu na konkretne słowa kluczowe, w danej dziedzinie, w wynikach naturalnych wyszukiwarek internetowych. Jest to zabieg czysto marketingowy, reklamowy, pozwalający dotrzeć do odpowiedniej firmy za pomocą słowa klucza.  Pozycjonowanie to długotrwały proces, który owocuje podwyższeniem rankingu strony internetowej w wynikach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na wielokrotne zwiększenie liczby odwiedzin (a więc i potencjalnych klientów) witryny. Wabik jaki wystawia w ten sposób właściciel odwiedzanej strony jest bardzo skuteczny i w zasadzie niewidzialny. Pozycjonowanie to potencjalny zysk rzędu dziesiątek tysięcy złotych, jednak źle przeprowadzone oznacza utratę czasu i pieniędzy. Takimi zabiegami zajmują się profesjonaliści, z którymi można podpisać umowę o zwiększenie wizyt naszych potencjalnych klientów na stronie która reklamuje nasze usługi. Obecnie niemal na każdej witrynie około 85% ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania pewnych fraz, zwanych kluczowymi, w wyszukiwarce Google. W dzisiejszym czasie żadna reklama (włączając w to radio, prasę i telewizję) nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jest to również najtańsza, spośród wymienionych, forma reklamy. Świat przeniósł się w cyberprzestrzeń i tam też wszyscy poszykują interesujących ich usług, firm, atrakcji czy zakupów. Jest to bardzo wygodna forma przeszukiwania i dla szukającego i dla dającego ofertę. Dlatego tak forma reklamy przybrała tak intensywny i duży rozmach. Ale jak nie popełnić błędów. Trzeba pamiętać, że Internauci wpisują różne sformułowania do wyszukiwarki, zaś pozycjonowanie odbywa się dla każdej frazy, czyli słowa osobno. Oznacza to, że jeśli nawet uda nam wypozycjonować  stronę tak, by była na pierwszej pozycji po wyszukaniu frazy np „systemy grzewcze”, nie będzie ona musiała być wysoko dla „ogrzewanie”. Dlatego zdecydować powinniśmy się oczywiście na te najpopularniejsze słowa, najlepiej zrobić to samemu zastanawiając się nad tym wcześniej lub wpisując podobne frazy w wyszukiwarkę.   Należy mieć na uwadze, że niektóre słowa kluczowe są już pozycjonowane przez innych i zajęcie korzystnej pozycji będzie na tyle czasochłonne, że nieopłacalne. Przykładowo, zamiast pozycjonować stronę dla „stomatologii”, lepiej zrobić to dla „stomatologia Warszawa”. Zazwyczaj bowiem lepsza jest pierwsza pozycja w mniej popularnych frazach, niż czwarta w najczęściej wyszukiwanych. Daje po prostu lepsze efekty. Dlatego, niezwykle istotne jest, na którym miejscu jest nasza strona, gdyż tylko trzy pierwsze pozycje są warte naszej uwagi i pieniędzy włożonych w pozycjonowanie, bo przecież te dalsze to tylko mały procent, ledwie ułamek możliwej do osiągnięcia liczby odwiedzin. Dobrze o tym wiedzieć siadając do podpisywania umowy z firmą, która pozycjonuje strony. Zapewni nam to oczekiwany efekt i nie rozczarujemy się gdy zabieg nie przyniesie efektu.

%d bloggers like this: